The Last of Us en Grand Theft Auto V winnen BAFTA’s

Nieuws

Het is alweer het tiende jaar voor de game-BAFTA’s, de British Academy of Film and Television Arts. De BAFTA’s zijn te vergelijken met de Oscars: spellen kunnen prijzen winnen voor beste multiplayer, beste gamedesign of beste stemacteurs, om een paar voorbeelden op te noemen.

Voornamelijk The Last of Us en Grand Theft Auto V waren erg succesvol. The Last of Us won de prijs voor beste action/adventure, het beste geluid en het beste verhaal. Stemactrice Ashley Johnson won ook een prijs voor haar acteerwerk als hoofdpersonage Ellie.

GTA 5 was acht keer genomineerd en haalde drie prijzen binnen. Zo won het spel de prijs voor de beste gamedesign, beste multiplayer en beste Britse game. Rockstar Games, de ontwikkelaar van Grand Theft Auto, kreeg de ‘Fellowship-award’. Deze prijs houdt in dat je ‘uitzonderlijke prestaties hebt geleverd binnen de kunst van het bewegende beeld’.

Ook andere games hebben prijzen gewonnen. Zo won het Vita-spel Tearaway drie prijzen: de prijs voor ‘artistic achievement’, beste mobiele spel en beste familiespel. Size Does Matter won de ‘ones to watch’-prijs. Bioshock: Infinite kreeg de prijs voor de beste originele muziek, FIFA 14 won de prijs voor het beste sportspel en Gone Home won de prijs voor het beste debuterende spel. Brothers: A Tale of Two Sons was het spel met het meest innoverende spel en Papers, Please werd uitgeroepen tot het beste strategie- en simulatiespel.

Zijn jullie het eens met deze prijswinnaars, of had je liever andere spellen zien winnen? Laat het ons weten!

the_last_of_us_multiplayer_8

Boyd Willemsen
Typische IT'er die gek is van games en tech en al wat jaartjes schrijft voor Gamingnation.
http://Gamingnation.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.