0
Posted 12 juni 2017 by Joey Hasselbach in Special
 
 

Assassin’s Creed: Origins lijkt een frisse wind voor de franchise te zijn

Assassin’s Creed: Origins lijkt niet alleen maar een andere setting te hebben, maar ook verbeterde gameplay en veel meer aandacht aan de algehele presentatie. Er is een hoop informatie over de game verschenen en we wilden het maar al te graag delen!

Assassin's Creed Origins screenshot 2

Assassin’s Creed: Origins is een actie-rpg met nieuwe combatsysteem

De game speelt zich af in het Ptolemaeïsche Egypte, een periode van 300 jaar dat vanaf 332 voor Christus afspeelde. Het eindigde toen Egypte in handen van het Romeinse Keizerrijk kwam. Gedurende deze tijd staat de brotherhood van de assassin’s nog in diens kinderschoenen.
De regio die er gisteren werd getoond, is slechts een klein deel van de totale map, waar de weelderige Nijldelta ook bij hoort. Dit gebied wordt door meer “complexe” NPC’s bewoond en deze hebben een dag- en nachtritme. Zo zullen zij aan het werk gaan, slapen, socialisen, eten en ga zo maar door. Hierdoor krijg je nieuwe mogelijkheden om te infiltreren en vermoorden. Alhoewel wachters ’s nachts slapen, liggen bandieten op de loer.

In de demo zagen we het gebruik van de vogel door Bayek, echter zorgt dit er niet voor dat je kaart wordt geüpdatet. Het ontgrendelt wel fast travel points. De woestijn-gebieden bevatten vele interessante punten en spelers kunnen dit op hun eigen manier doen. Ook de onderwaterwereld wordt aangeraden om te verkennen. Net als in Far Cry zullen dieren natuurlijk reageren en niet alleen op jouw jagen, maar ook op elkaar. Hierdoor kunnen interessante afleidingen onstaan.

De hoofdrolspeler Bayek kan op kamelen, paarden en strijdwagens rijden. Items kunnen bij stallen gehaald worden. Zo zijn er smeden en bazaars te vinden waar je kunt shoppen, upgraden en customizen.

Combat en meer

Gevechten zijn flink aangepast in Assassin’s Creed: Origins. Het is niet meer constant duiken en aanvallen, maar met zware en lichte aanvallen en blokken van aanvallen en counteren, zul je de vijanden moeten verslaan. Succesvolle aanvallen schijnen Bayek’s adrenaline op te krikken en je de keuze te geven om even flink uit de pan te gaan of een fatale klap uit te delen. Het systeem hiervoor is flink aangepast, maar is terug te zetten naar het oude systeem, mocht je dat prefereren.

Alhoewel er in dit tijdperk geen gadgets waren, zullen de rookbommen wel terugkeren en heeft Bayek verschillende wapens tot zijn beschikking. Zo kan hij kiezen uit diverse zwaarden, maar ook pijl en boog of een speer. De keuze is in eerste instantie tussen een closed range wapen en een melee, maar later zal dit ook twee van een soort kunnen zijn. De hidden blades zullen ook niet van het begin af aan verkrijgbaar zijn, maar vrijgespeeld moeten worden.

Daarnaast kun je nog tal van vaardigheden kunnen ontgrendelen. Een daarvan is de mogelijkheid om dieren tam te maken en zelfs in te zetten om tegen de vijand op te nemen. Iets wat ook van Far Cry Primal af lijkt te komen is de nieuwe manier van Eagle vision. Dit gebeurd namelijk met een echte arend, die je vanuit de lucht laat zien waar je heen moet of wie je moet zoeken.

Assassin’s Creed: Origins verschijnt op 27 oktober voor de pc, PlayStation 4 en Xbox One. Kijken jullie al uit naar deze game?


Joey Hasselbach

 
Joey Hasselbach
Hoofdredacteur en de ervaren rot in de redactie