Review: Diablo 3 Eternal Collection

Diablo 3 Eternal Collection Review 1

Het heeft 15 jaar geduurd voordat Blizzard eindelijk weer eens een game op een Nintendo platform bracht, maar het is ook wel gelijk een grote, namelijk Diablo 3 Eternal Collection.

Complete ervaring

We kunnen een heel verhaal houden waar deze collectie over gaat, maar dat is bijna zes jaar na de release van de game (op pc) niet meer nodig, toch? De Eternal Collection is namelijk de ultieme Diablo 3-ervaring en biedt naast de base game ook de Reaper of Souls uitbreiding, et extra speelbare personage, de Necromancer, die later als DLC verscheen tot Amiibo support en een Nintendo-specifiek Ganondorf-kostuum.

Bovendien werkt de game vanaf dag één zoals je zou mogen verwachten (iets wat bij de oorspronkelijke release niet het geval was) en deze versie kun je natuurlijk overal spelen. Het blijft een goede verkoop strategie van de Nintendo Switch en dit is wat deze variant uniek maakt.

Aangesloten op de TV speelt deze game natuurlijk iets beter met een versie die niet veel onder doet aan die van de PlayStation 4/ Xbox One-variant. De Switch draait de 60fps met gemak en dat is toch wel een vereiste voor een dungeon crawler als Diablo 3. Als handheld haalt hij deze frames ook makkelijk, maar het verlies wel iets van scherpte en bovendien zorgt het donkere sfeertje ervoor dat het met wat daglicht soms wat moeilijker te zien is.

Maar alles wat Blizzard de afgelopen zes jaar aan deze game getweakt en gesleuteld heeft, zit in de Eternal Collection voor de Switch. Het is dus ook meteen de meest complete ervaring, vanaf launch, die je maar kunt krijgen. Wat bovendien opvalt, is dat een game als Diablo 3 eigenlijk heel goed te spelen is voor kortere sessies. Als je even in de trein, bus of gewoon een half uurtje over hebt, kun je net even die ene armor zoeken of een nieuw wapen bemachtigen.

Diablo 3 Eternal Collection Review 1

Diablo 3 Eternal CollectionUitgever: Activision Blizzard
Ontwikkelaar: Blizzard
Releasedatum: 3 november 2018

De complete Diablo 3 ervaring

De Eternal Collection van Diablo 3 is de ultieme reden om deze game (nog eens) te spelen. Deze versie bevat alle DLC en tweaks die Blizzard de afgelopen zes jaar doorvoerde, waardoor de game vanaf dag één de meest complete en beste ervaring biedt!

9.3
9.8
Port: