Resident Evil 7 is volledig first person en bevat geen quick time events

Nieuws

Resident Evil 7 kwam misschien niet als een verrassing voor vele, maar de manier waarop de game gepresenteerd werd echter wel.

Resident 7 Beginning Hour

Met de nieuwe setting laat Capcom zien dat zij hebben geluisterd naar de kritiek die Resident Evil 6 kreeg, maar ook dat zij een sterkere horrorgame neer willen zetten.

In een interview met IGN laat director Koushi Nakanishi het volgende weten over de game en de teaser die nu in de PlayStation Store te vinden is.

“The teaser is kind of a tonal preview instead of a content preview. It’s also not showing off all the gameplay pillars we’re going to have. It’s focusing on up front to the key pillars, which are fear, horror, and exploration of an environment. The other key pillars of Resident Evil – puzzle solving, resource management, and combat – they’re coming down the line. They’re all in there, but we’re focusing on horror has come home as a kind of theme for the teaser demo. So if you thought the games were going away from horror in previous years, this is just a statement of intent, purpose, to say it’s back.”

In case it wasn’t clear, that’s also why Resident Evil 7 will be first-person – to better emphasize a horror focus. “First-person camera was part of the original concept of this game. It wasn’t something that was decided on part-way through. What’s the most appropriate way to bring the type of horror experience we’re trying to bring to players. The answer to us straightaway was that first-person perspective – it was the solution to what we were trying to do.”

Deze gameplay wijzigingen betekenen onder andere de terugkeer van de health erbs, maar ook het weglaten van de quick time events. Resident Evil 7 verschijnt op 24 januari voor de pc, PlayStation 4 en Xbox One. De game zal volledig speelbaar zijn in VR.

Tagged
Joey Hasselbach
Hoofdredacteur en de ervaren rot in de redactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.