Previews 1

Preview: Super Smash Bros.

Sinds de Nintendo 64 hebben we eigenlijk altijd op elk platform een Super Smash Bros.-game gekregen en gelukkig is dit bij de Wii U ook geen uitzondering. Na drie jaar wachten(!) mochten we dan afgelopen week eindelijk aan de slag met deze game en uiteraard willen we daarover onze mening delen!

Super Smash Bros. Gust Bellows

Old school

Nintendo liet enige tijd geleden weten dat het mogelijk gaat worden om Gamecube controllers aan je Wii U te koppelen en uiteraard wou men dit demonstreren bij Super Smash Bros. De nostalgie spatte er dan ook meteen vanaf toen we de kleine, maar zo vertrouwde controller weer in onze handen kregen. Dit is zoals Super Smash bros bedoeld is en niet met zo’n Wiimote moeten zwaaien om rake klappen uit te delen.
Echter draait het natuurlijk niet alleen om met welke controller je deze game speelt, maar ook hoe deze game speelt en daarmee kunnen we eigenlijk heel duidelijk zijn, namelijk: Geweldig! De game speelt namelijk net zo goed als dat het eruit ziet. Nintendo heeft samen met Bandai Namco er voor gezorgd dat de game net zoals vroeger speelt en de snelheid is nog steeds lekker pittig!
We hebben in totaal drie portjes gespeeld, maar ook de andere gegadigden van het Post E3 event wouden graag spelen, maar als het aan ons gelegen had, stonden we daar nu nog steeds te rammen!

Amiibo

Super Smash Bros. wordt overigens een van de belangrijke titels voor de Amiibo (de tegenhangers van Skylanders/ Disney Infinity. De bedoeling van de poppetjes is eigenlijk vrij simpel, want je kunt ze namelijk met je meenemen en daardoor je vooruitgang van je personage ook. Hierdoor kun je ook bij vrienden aan de slag met je favoriete personage zonder dat je weer helemaal opnieuw moet beginnen met deze personage te verbeteren.

Super Smash Bros screenshot 14

Schitterend

Nintendo heeft met eerdere Wii U-games al laten zien dat de console veel in zijn macht heeft en dat bewijst men met deze game ook maar weer. De levels zijn kleurrijk, maar ook erg gedetaileerd. Zo zagen we een level gebaseerd op een van de Wario-games en daarbij zorgde het achtergrond voor nog meer leven in de brouwerij.
Ook heeft men dit in de vele andere levels die we voorbij zagen erg goed uitgewerkt en zit het er waarschijnlijk niet anders op dat we het hele najaar uren achter elkaar de hersens van de bekende Nintendo-personages aan het inbeuken zijn. Zucht.. helaas moeten we daarvoor nog bijna een half jaar opwachten..

1 Comment

  • Avatar
    Reply
    Kevin
    06, 07, 2014 10:00 pm

    ”Zo zagen we een level gebaseerd op een van de Wario-games en daarbij zorgde het achtergrond voor nog meer leven in de brouwerij”

    Is er een Wario level bekend dan?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.