Previews

Preview: Hyrule Warriors

Vorige week mochten Joey en ik ons begeven tussen de aankomende games van Nintendo. Een van de leukste games die daartussen stond, vond ik Hyrule Warriors. Waarom dat zo is, zal ik je uitleggen.

Dynasty Warriors

Ik heb helemaal niks uit de langlopende Dynasty Warriors-reeks gespeeld en daar kreeg ik toch een beetje spijt van toen ik de Wii U Gamepad in mijn handen kreeg en de hack ‘n slash-game Hyrule Warriors mocht spelen. Het is immers een spin-off van DW, met een dikke klodder Zelda-saus.

Je krijgt de keuze uit een aantal helden uit het universum van The Legend of Zelda, maar die waren nog niet allemaal speelbaar. We kregen de keuze uit Link (met zwaard of Fire Rod) en Princess Zelda. Daarnaast zijn ook Midna, Agitha, Impa en Lana al bevestigd. Voor elk personage zullen er ongeveer vier verschillende wapens beschikbaar zijn, waarmee je allemaal andere combo’s zult kunnen maken.

Hyrule Warriors 22-5-2014 screenshot 6

Hyrule Castle

Ik koos voor Link met zijn vuurstaf en dat bleek erg tof te zijn. Door combinaties te maken van harde en snelle aanvallen, deed de blonde knul allerlei gave trucjes om de vele vijanden af te maken. En met veel bedoel ik enorm veel! Waar je ook keek, kwamen kleine wezens op je af lopen. Daar maakte ik op spectaculaire wijze steeds snel korte metten mee, aangezien de demo op Easy gezet was. “Om de flow erin te houden”, aldus de medewerker van Nintendo. Je wilt als gamejournalist natuurlijk niet continu voor lul gezet worden door steeds dood te gaan.

Je zult in een level, in dit geval Hyrule Castle, bekende baddies uit de Zelda-reeks moeten verslaan om gaandeweg het gebied met jouw leger te veroveren. Dan kom je naast de kleinere wezens ook nog eens tussenbazen en eindbazen tegen. Als liefhebber van Link en zijn geliefde prinses Zelda, kom je dus ogen en oren tekort om alle referenties op te pikken.

King Dodongo

In de tien minuten durende demo was het nog niemand gelukt om de grote, hagedisachtige tussenbaas King Dodongo te verslaan. Dat moest mij dus zeker wel lukken, daar had ik me op ingesteld. Doordat ik Joey al had zien spelen met Link (met zwaard), wist ik ongeveer wat me te doen stond. Uitvinden welke combo’s effectief waren op de mobs die in mijn weg stonden, waar ik de bommen kon vinden die ik nodig had om verder te komen in het level en waar die baas te vinden was.

Die bommen lagen in een kelder, waar je alleen in kon gaan nadat je een kleine tussenbaas had afgemaakt. Toen die op de grond neersloeg na een ongelooflijke wervelwind van vuur, was de kracht om rotsen kapot te maken van mij. Op naar de vuurspuwende baas!

hyrule-warriors-e3-7

Smaakt naar meer

Wat het leuke was aan die baas, was de manier waarop je hem moest doden. Namelijk op dezelfde manier als in The Legend of Zelda zelf, bommen in zijn bek gooien wanneer hij jou wil aanvallen met vuur. Geniaal bedacht en goed uitgevoerd. De baas was gevloerd en het gebied was van mij. Helaas was dat ook meteen het einde van de demo. Het smaakte echter naar meer, veel meer. Zal ik dan toch maar een Wii U kopen?

Er zijn nog wel een paar vraagtekens te plaatsen bij Hyrule Warriors. Zo stond er rechtsonderin het beeld een xp-balk die erop wees dat je in level zou kunnen stijgen. Hoe werkt dat? Daar kon de Nintendo-medewerker me nog niets over vertellen. Ook zijn nog niet alle speelbare personages aangekondigd. Hoe gaaf zou het zijn om met Ganondorf verwoesting te zaaien?

Al met al heeft Nintendo met deze titel een gave troef in handen. Misschien is het allemaal iets te niche of Japans voor de meeste Wii U-bezitters, maar ik vind het zeker een game om goed in de gaten te houden. Hyrule Warriors verschijnt op 26 september.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.