Previews

Preview: Disintergration

Disintegration

Een combinatie van FPS met strategie?! Kan dat werken? Dat was toch een van de vragen die ik had voor ik Disintergration voorgeschoteld kreeg. En ik kan stellen dat het zeker een sterke combi is!

Hersenintegratie

Disintegration vertelt een verhaal over hoe de mensheid langzaam aan het uitroeien is. Om de intelligentie van de mensheid tot stand te houden, worden hersenen getransplanteerd in een robot.
Echter ligt door de afhankelijkheid van de techniek ook gevaar op de loer. Het kwaadaardige Rayonne wil namelijk niet alleen de hersenen overzetten, maar ook eerst een reset ervan doorvoeren, waardoor de nieuwe robots geen enkele vorm meer van empathie krijgen en zij kunnen heersen over de mensheid.
Echter ga jij daar met een team proberen een stokje voor te steken en hopelijk de mensheid proberen te redden. De game gaat een singleplayer krijgen van een uurtje of 6, wat misschien kort is, maar niet heel ongewoon voor een indie studio.
Ondanks dat Private Division onder het Take-Two label hangt, wordt de game ontwikkeld door een team van 30 man. Het is wel een erg sterk team met ontwikkelaars van onder andere Halo, Destiny, maar ook Socom. Kortom genoeg ervaring voor shooters, maar vooral ook veel sci-fi!

Schieten of juist laten schieten?

We mochten dan ook helaas niet aan de slag met de singelplayer, maar wel mochten we met een van de multiplayer modi aan de slag. De modus had eigenlijk veel weg van Capture the Flag, maar in plaats van een vlag moesten we een kern van een reactor zien te pakken/ verdedigen. Overigens moesten we die dan niet vervolgens ergens bij onze eigen kamp plaatsen, maar in het vijandelijke kamp.
Elk speler bestuurt een voertuig met daarbij een aantal soldaten die op de grond doen wat jij ze commandeert. Het is dus een hele andere manier van spelen dan een reguliere shooter. Je kunt niet als een rambo een ander team bestormen, maar zult ook tactisch moeten denken.
Er zijn bovendien een zestal verschillende classes, die elk hun voor en nadelen hebben. Denk hierbij aan een medic classe of juist een assault classe. De medic classe geeft je uiteraard de mogelijkheid om je team op de grond health te geven en de assault heeft juist weer wat zwaardere wapens om de strijd op te zoeken.
Het is dus vooral goed in de gaten houden waar je team is en zorgen dat deze niet wordt omgelegd. Anders moet je weer wachten tot ze respawnen en zul je als snel merken dat je een vliegend schietschijf bent.
Het team op de grond is ook afhankelijk van welke classe je kiest en dat zorgt ervoor dat je eerst wel even aan het uitvogelen bent welke classe je het beste vindt. Aan de ene kant kwam het dus uit dat we potjes van 2vs2 speelden, zodat het te testen was, maar het gaf niet het goede beeld. Tijdens de potjes was het lange tijd erg stil en weinig te beleven. Terwijl de andere groep wel 5vs5 speelden en het daar een stuk chaotischer aan toe ging.

Disintegration

Gewaagde combi

Mede daardoor is het nog te vroeg om er een goed beeld van te krijgen, maar de game heeft wel veel potentie. De game speelt niet zoals je van een standaard shooter gewend bent en geeft binnen het sci-fi genre wel een hele nieuwe draai aan zowel een FPS als een tactische game. Ik ben dan ook erg nieuwsgierig naar de singleplayer ervan, maar daarvoor zullen we nog tot volgend jaar moeten wachten!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.