Hands-on Previews

Hands-on: Sekiro: Shadows Die Twice

Sekiro: Shadows Die Twice

Als je denkt dat From Software soft is geworden door met Activision samen te gaan werken, heb je het mooi mis. Sekiro: Shadows Die Twice is minstens zo ongenadig als de Souls-games!

From Software wist vriend en vijand te verrassen door niet Bloodborne 2 aan te kondigen, maar een game die men in samenwerking met Activision maakt. Sekiro: Shadows Die Twice is een actiegame met RPG-elementen dat zich in Japan afspeelt. Haal de samurai zwaarden maar alvast uit de kast, want dit wordt een gruwelijk gevecht.

Sekiro is wel degelijk een andere game als de bekende Souls-games. Het tempo van de game ligt veel hoger en het speelt ook heel anders. Echter heeft de moeilijkheidsgraad wel enige overeenkomsten met elkaar. Vijanden kunnen je met een slag het loodje laten leggen en als dat niet zo is, kunnen ze minstens net zo moeilijk zijn als de vijanden in de eerder genoemde games.

Sekiro Shadows Die Twice

De snelheid wordt vooral omhoog geschroefd door je grijphaak. Hiermee kan je razendsnel op daken van gebouwen komen om vervolgens je vijanden mee te verrassen. Echter kan je dit natuurlijk ook gebruiken om even aan de vijand te ontkomen.

Een andere interessant element van de gameplay is de armprothese van de hoofdpersonage. Deze is te voorzien van allerlei gadgets, waaronder een aanval met vuur of ninjasterren. Hiermee kunnen spelers bijvoorbeeld de vijanden verrassen tijdens hun aanval en op die manier een counter maken.

Echter zul je hier wel voor ammunitie moeten hebben en is het geniaal dat From Software ook animaties heeft gemaakt voor het geval je zonder toch probeert aan te vallen. Deze animatie is ook aanwezig als je nodig health nodig hebt, maar je laatste beetje potion hebt gebruikt. Je pakt de fles en keert hem boven je mond helemaal om, maar er zit geen druppel meer in. Pijnlijker kan je (onvermijdelijke) dood niet meer worden..

Sekiro Shadows Die Twice

Suprise!

Een van de dingen die deze game zo bijzonder maken, is het mogelijk om eenmaal te herrijzen uit de dood, net nadat je het loodje hebt gelegd. Je zult hierdoor niet helemaal teruggaan naar de eerste de beste checkpoint, maar daar waar je je laatste adem hebt gelaten. Je kunt dus kiezen om even de vijand van je af te laten lopen om ze vervolgens te verrassen met een aanval van achter. Of even van ze weg te proberen te komen en ze via een andere stealthy manier om te leggen.

In de demo kwamen we er dus ook achter dat (tussen)bazen dit ook kunnen. We moesten het opnemen tegen een gigantische samurai warrior met een bijpassend grote zwaard. Deze wisten we, na zelf een aantal keer dood te gaan, deze eindelijk om te leggen. Echter stond deze ook dus op uit de dood om ons keihard neer te meppen. De game kent dus een behoorlijke pittig niveau!

Opmerkelijke samenwerking

De samenwerking tussen From Software was voor vele fans een verrassing, aangezien Shadows Die Twice gezien werd als een teaser voor de volgende Bloodborne. Het valt op dat de coalitie van de twee bedrijven ervoor zorgt dat er tutorials in de game zitten. In de Souls-games worden spelers in een wereld vol gevaar gedropt en aan hun lot gelaten, maar in deze game wordt je langzaamaan de weg gewezen.
Dit maakt de game er echter niet makkelijker op, aangezien we tijdens onze demo vaker doodgingen dan ons lief is. Je zult, net als in andere games van deze ontwikkelaar, je vijanden en de omgeving waar ze zich bevinden moeten scannen. Wat zijn hun aanvallen en hoe kun je ze verrassen? We kunnen niet wachten om in maart met deze game aan de slag te gaan!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.