Hands-on

Hands-on: Borderlands 3 Proving Grounds

Borderlands 3

Toen ik een uur Borderlands 3 in kon plannen, kon ik mijn geluk niet op. Echter dat het voor de Proving Grouds modus was, had ik niet aan zien komen. Toch heb ik me prima vermaakt.

Eigenlijk had ik stiekem de verwachting dat ik gewoon een uur van de singleplayer mocht spelen, aangezien er al meerder media meermaals mee aan de slag mochten gaan. Helaas moest ik het doen met Proving Grounds. Ik zal eerlijk zeggen dat ik normaal gesproken niet echt een fan ben van zo’n horde-achtige modus. Toch wist de gameplay van Borderlands me toch te overtuigen.

Eerst mocht ik een shitload aan vaardigheden ontgrendelen, aangezien mijn personage (Amara) al op level 30 was. Het kwam er op neer dat ik gewoon de eerste de beste vaardigheid volledig heb geüpgradet, aangezien ik door een uitgelopen afspraak al te laat aankwam bij de booth van 2K en zij me gewoonweg vergeten waren op de lijst te zetten, waardoor ik uiteindelijk de presentatie gemist had, maar wel zo’n 40 minuten heb kunnen spelen.

Dus het was niet heel erg dat ik nu een modus mocht spelen in plaats van eerst nog veel cutscènes moest bekijken om vervolgens nog maar heel even met de game aan de slag te gaan. Proving Grounds is eigenlijk gewoon een hele vermakelijke toevoeging aan een sterke game (althans daar gaan we op basis van de gameplay en de geschiedenis van deze serie maar gewoon van uit).

Je loopt een gebied in, vermoord alle monsters en bad guys die je tegenkomt en gaat weer naar het volgende gebied. Naarmate je weg vervolgt zullen de vijanden groter, sterken, maar ook sneller worden en zal het steeds moeilijker worden om het te behalen.

Al spelenderwijs leerde ik de verschillende wapens kennen en een wapen bleef mij het meest bijblijven. Dat was namelijk een smg met een flinke scoop erop. Het herladen van dit wapen gebeurde op zo’n krankzinnige manier. Je personage gooit het wapen weg, die vervolgens als in een tekenfilm door het level stuitert om vervolgens te ontploffen en om vervolgens een nieuwe in je handen te laten transporteren.

Proving Grounds is bovendien tot met vier spelers te spelen en ik heb tijdens de Gamescom deze modus alleen gespeeld. Samen met drie vriend(in)en gaat dit natuurlijk een gezellige chaos worden!
De gameplay werkt overigens precies zoals jij van de serie gewend bent en de game ziet er echt goed uit. De style komt nog beter tot zijn recht en ik kan niet wachten om de game volgende maand in mijn console te schuiven!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.