Nieuws

Star Wars game van Visceral geannuleerd omdat gamers geen lineaire games meer willen

Star Wars Visceral

EA laat nogmaals weten waarom zij besloten hebben om de stekker uit de Star Wars van Visceral Games te trekken.

Star Wars Visceral

Lineaire games zijn volgens EA niet populair meer

EA liet namelijk in oktober weten dat zij Visceral Games af zouden stoten en de Star Wars game die zij daar aan het maken waren te herzien. Later werd bekend dat de lineaire verhaalgedreven game grondig aangepakt werd en bij andere studios verder ontwikkeld zou worden. Echter betekende dit wel een einde aan het concept van lineaire game.

Tijdens de Credit Suisse Technology, Media & Telecom conference geeft CFO Blake Jorgensen meer uitleg over de keuze die de uitgever moest maken.

“We waren de game al een het overzien en zagen in dat de game steeds meer lineair begon te worden. Dit is iets wat gamers al lang niet zo graag meer spelen dan pakweg een jaar of 5 à 10 geleden.”

Volgens de topman van EA was Visceral bezig met iets grote, revolutionaire dingen, maar aan het einde van het pad was dit financieel gezien had dit waarschijnlijk geen toekomst. Dit heeft uiteindelijk tot het besluit geleidt om de stekker uit het project te trekken. Wat vinden jullie van deze keuze van EA? Laat ons vooral weten wat jullie ervan vinden!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.