Nieuws 4

Respawn koos voor mannelijke hoofdrol in Jedi Fallen Order door Rey

Star Wars Jedi: Fallen Order

Respawn Entertainment heeft een opmerkelijke reden gegeven voor de keuze om voor een mannelijke hoofdrolspeler in Star Wars Jedi Fallen Order te gaan.

In een interview met Game Informer, dat vorige maand de game exclusief mocht coveren, legt director Stig Asmussen uit de keuze uit. In eerste instantie nam de ontwikkelaar de keuze om voor een alien in de hoofdrol in overweging. Echter was het team bang dat de speler zich daar moeilijker mee kon identificeren en besloot toch voor een personage van het menselijke ras te gaan.

De keuze om voor een man of een vrouw te gaan, was eigenlijk al snel gemaakt. Dit doordat Rey nu al ster schittert in de sequel trilogie vond de ontwikkelaar dat men wel voor een mannelijke lead te gaan.

Wat vinden jullie van deze keuze van Respawn? Is het een begrijpelijke? Laat het ons weten in een reactie!

4 Comments

  • Avatar
    Reply
    Boyd Willemsen
    12, 07, 2019 9:13 am

    Het is inderdaad bizar dat EA deze twee studios op deze manier gebruikt. Het is ook onbegrijpelijk dat je Bioware zet op een multiplayer game waar ze totaal geen ervaring mee hebben. Hopelijk komen ze niet in al teveel problemen na Anthem…..

  • Avatar
    Reply
    Buts
    10, 07, 2019 5:20 pm

    Goed verhaal zonder dat ik het gevoel had dat ik de hoofdpersoon was. Deze starwars game daarentegen word gemaakt om jou als gamer te doen geloven dat jij de persoon in kwestie bent. Dan blijf ik het vreemd vinden dat je niet zelf de vrijheid krijgt om je eigen dude te maken of als je vrouw bent om je eigen chick te maken.

    Dragon Age: Origins is voor mij echt de ultieme rpg game, niet alleen je geslacht en je uiterlijk maar ook 3 verschillende rassen waar je uit kon kiezen, en van ieder ras ook nog verschillende achtergrond verhalen die verwerkt werden in het complete verhaal! …Ohhh de tijd dat Bioware nog goede games maakte, het lijkt een eeuwigheid geleden

    Het is echt bizar dat EA deze singleplayer RPG game aan Respawn Entertainment geeft ipv Bioware. Respawn is goed in multiplayer games en Bioware is(/was?) goed in singleplayer games en beide partijen zijn nu bezig met het tegenovergestelde van waar ze groot mee zijn geworden.

  • Avatar
    Reply
    Boyd Willemsen
    10, 07, 2019 9:48 am

    Ik snap je punt wat betreft het kunnen identificeren met het personage door middel van character creation, maar wat vind je dan van The Witcher 3? In dat spel kan je geen eigen character maken, maar is wel story driven en kan je zeker meeslepen in het verhaal en de wereld.

  • Avatar
    Reply
    Buts
    09, 07, 2019 5:26 pm

    Of Rey ook daadwerkelijk zo schittert daar zijn de meningen sterk over verdeeld. Toch wel jammer dat je niet meer vrijheid krijgt als speler. Storybased games moeten altijd een character creation hebben imo. Bizar dat de ontwikkelaar kiest voor een mens/man uit angst dat de speler zich anders niet kan identificeren (teken van wantrouwen in eigen capaciteit om een goed verhaal te creëren) maar dan blijkbaar niet de overweging neemt om dezelfde speler de mogelijkheid te geven om zijn/haar eigen personage te maken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.