Nieuws

Pillars of Eternity komt op z’n vroegst pas in de herfst

Bij Obsidian Entertainment wordt momenteel gewerkt aan Pillars of Eternity. Toen de game nog slechts een Kickstarter-project was dacht men bij Obsidian hem in april af te hebben. Nu heeft projectleider John Sawyer in een interview gezegd dat het pas na de zomer wordt.

Hij legt uit dat dit komt omdat men in eerste instantie een project van $1 miljoen dollar begroot had en een kleinere game in gedachten had. Toen ze het vierdubbele binnenhaalden via Kickstarter werd de game een stuk groter en moet er dus langer aan gewerkt worden.

[quote]We foresaw needing a bit more time when the Kickstarter ended. It’s understandable that people don’t know this but when you start a Kickstarter, once it goes live, you can’t change that estimated release date. You’re not allowed to change to that date.

When we started with a million-dollar budget and a relatively modest game with five classes, that was assuming if we get $1m we can make this game and we’ll probably get it done by April. We got almost four-times as much money and that’s a much bigger game, and that doesn’t mean that immediately we just dump four-times as many people on it and it also gets done in April. There’s a lot more stuff to do.

We knew that at that time. But until we get really close to releasing the game we don’t want a specific release window, because we’re not a publisher, we don’t have to! Virtually nothing good comes from us releasing a date before we’re very confident in it. It’s not going to be in spring; we’re going to be working into spring to get alpha done because it’s a big game.[/quote]

Het aantal classes in de game is overigens van 5 verhoogd naar 11.

pillars of eternity

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.