Nieuws

Nog meer details van The Last of Us: Part II

The Last of Us: Part II ontwikkelaars

Naughty Dog’s Kurt Margenau en Anthony Newman hebben tijdens hun panel bij E3 Coliseum meer informatie over The Last of Us: Part II onthuld.

We hebben alle belangrijke punten voor je op een rijtje gezet:

    • Ellie is niet zo sterk als Joel dus haar vechtstijl is meer creatief en behendig, maar even dodelijk
    • Het stealth systeem is veel genuanceerder dan in voorgaande games van Naughty Dog. Hoe Ellie beweegt (bukken of kruipen) en het oppervlakte waar ze zich achter (of tussen) schuil houdt, bepaalt hoe zichtbaar ze is voor de vijand
    • Strategische keuzes zijn een stuk verbeterd
    • De AI is een stuk slimmer dan uit het eerste deel. Ze communiceren constant met elkaar en noemen elkaar bij naam. Ze representeren echte menselijke intelligentie. Daarentegen is Ellie een stuk vaardiger dankzij het nieuwe duik-mechanisme en doordat andere items gecraft kunnen worden. Deze twee elementen bij elkaar zorgen voor een verhoging van de spanning. Spelers zullen alle resources moeten gebruiken om de vijand te slim af te zijn.
    • Naughty Dog bekeek het meleesysteem van het eerste deel en ging op zoek naar manieren om deze dieper en complexer te maken. Door spelers een nieuw defensieve optie te geven, hebben ze een “heel nieuw dimensie” aan het systeem gebracht. Spelers kunnen nu meerdere vijanden tegelijkertijd aanvallen, maar moeten wel goed inschatten wanneer het moment van aanvallen is en wanneer ze moeten wegduiken.

      • Vijanden gebruiken verschillende wapens en hebben andere bewegingen. Zo hebben ze op verschillende manieren interactie met de omgeving, maar ook met Ellie
      • De demo die we zagen toonden een erg open omgeving. Het is dus ook mogelijk om dat gedeelte op een andere manier te spelen.
      • Naughty Dog wil spelers zo veel mogelijk opties in gevechten geven, maar er is ook een optie om niet het gevecht aan te gaan. Zo heeft elk level wel een manier om te ontsnappen. Zo zijn er diverse plekken om jezelf te verstoppen en zelfs vluchtwegen
      • Zelfs het wegrennen voor vijanden heeft meer dimensionaliteit
      • Wapens kunnen worden geüpgraded en er zijn diverse soorten ammunitie te maken. Deze zorgen voor een connectie tussen het crafting-systeem en de gunplay
      • Uiteraard zijn de geïnfecteerden weer een groot begrip en zullen er nieuwe soorten geïntroduceerd worden
      • Het team is bezig met een idee om de grens tussen een gebied waar gevochten wordt en een gebied waar niet gevochten wordt te laten vervagen. Hierdoor krijgen spelers constant het gevoel dat ze aangevallen kunnen worden

      Tot slot weten we nu ook de naam van de groep waar Ellie het in de demo tegen opnam. Het is een religieuze sekte genaamd Seraphites. De groep noemt Ellie overigens de “Wolf”, waarom dat zo is, weten we nog niet. The Last of Us: Part II is nog niet voorzien van een releasedatum. De ontwikkelaar laat weten dat een releasedatum pas onthuld wordt “vlak voor de release”.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.