Nieuws

Kojima legt codenaam ‘Snake’ uit van personages Metal Gear

Hideo Kojima heeft na jaren een antwoord gegeven op de vraag waarom de hoofdrolspelers in de Metal Gear-franchise de codenaam ‘Snake’ hebben meegekregen. Ook legt hij uit waarom er geen ‘Gas Snake’ bestaat en hij voor ‘Solidus’ heeft gekozen. Hij zei namelijk het volgende op Twitter:

[quote]The reason I used Snake as a code name in Metal Gear is that a snake was the most appropriate symbol of a living being that hides his presence, and sneaks without making any noise. The reason why I didn’t use any specific snake names like cobra, anaconda or viper was because the protagonist is the player. The reason why I use SOLID was to give opposite impression of something soft.

Like for of all endings of the any series, the appearance of strongest enemy was a must in Metal Gear Solid. It’s the Snake who can surpass the Snake. Thus I brought about a ‘clone.’ The struggle between SOLID and LIQUID. That was Metal Gear Solid.

As I developed a sequel, a third snake was needed. Since both solid & liquid express an actual natural state. Obviously the next would be “gas” but Gas Snake would be like a human made of gas, and that’s not a nice name. So I borrowed from the physics terms ‘solidus/liquidus’. SOLIDUS is not a real state but indicates the border between liquid and solid.[/quote]

Het werd algemeen gedacht dat, aangezien Kojima groot fan is van jaren ’80 films als Escape From New York, hij Solid Snake naar het evenbeeld van het hoofdpersonage uit die film, Snake Plissken, had geschapen. Wat vinden jullie van de verklaring die hij via Twitter geeft?

Metal Gear Solid V Ground Zeroes

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.