Nieuws

Het verschil tussen de verhalen van Mass Effect 3 en Dragon Age: Inquisition

Met het derde deel in de Dragon Age-franchise in aankomst, rijzen er vragen over het plot van de game. Vele fans maken de vergelijking tussen de dreiging in Mass Effect 3 en Dragon Age: Inquisition. In beide games is sprake van een enorm conflict, oorlogen en verschillende rassen die moeten samenwerken om een grote dreiging tegen te houden.

In gesprek met OXM legde BioWare’s producer Cameron Lee uit, dat we ons geen zorgen hoeven te maken over gelijkenissen.

[quote]We have this event that occurs and the world is in chaos, sure, but in Mass Effect, you always knew what the threat was, you always knew that the reapers were there. In Dragon Age: Inquisition, whilst there is a humongous tear in the sky, and all these powerful factions and nations are in chaos – all this is happening at once, and that’s a little too strange to just suddenly occur and be coincidence.

So the player has more of an investment in uncovering what’s going on here. And it’s not necessarily about uncover some truths and get this person on side in order to deal with the thing at the end, it’s a lot more complex than that. And you know, you are a force. Yes you’re a character, but you lead this organisation, this inquisition, which has a really significant presence in the world, a presence and an influence on these different nations and factions.

So in Mass Effect you formed factions but it was mostly on a personal scale, whereas in Inquisition you’re talking about having a personal impact, but mostly through these big crunchy, meaty decisions and impacts that the Inquisition can have on the world. It’s kind of like the difference between being a Jedi, and founding the Jedi Order.[/quote]

Lee vertelde ook dat Inquisition een grotere nadruk zal leggen op customisation en strategie en meer dan ooit tevoren, zal de speler een morele verantwoordelijkheid moeten dragen. Als leider van de inquisitie moet je zorgen voor je volgelingen, maar mag je ook bepalen hoe personages er uitzien en gedragen. Het derde deel neigt dus meer naar Dragon Age: Origins dan naar Dragon Age 2.

De beste man vertelde ook iets over het recente inhuren van ontwikkelaars voor een multiplayer:

[quote]I have no idea at all in terms of hiring, but you know, the Mass Effect multiplayer stuff is really good, so we’ve certainly looked at options like that, but we haven’t decided on anything in terms of multiplayer at this point.[/quote]

We konden in Origins al kiezen uit drie rassen: Human, Dwarf of Elf en Inquisition kent ook een nieuw speelbaar ras: de Qunari. Lee geeft antwoord op de vraag waarom de speler zich zou moeten wenden tot het ‘apatische’ ras om te helpen de wereld te redden:

[quote]There’ll be people out there who understand the Qunari and their religious beliefs and how all that work.

There is a valid reason why Qunari are sitting on the throne of the Inquisition, as there is for an elf.

Elves have been persecuted in this world, so how would a human nation feel about having an Elven inquisitor come up to them and talk to them? So there are ways that all this fits together. David Gaider and the writers are hard at work putting that together. But it’s interesting to see it all take shape.[/quote]

Dragon Age: Inquisition staat gepland voor de herfst van 2014 op de PS4, Xbox One en PC.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.