Nieuws

Elden Ring is een ‘evolutie’ van Dark Souls

Elden RIng From Software

Elden Ring wordt door de ontwikkelaars als ‘evolutie van Dark Souls bestempeld en in tegenstelling tot Sekiro geen vaste hoofdpersonage bevatten.

In een interview met IGN laat From Software’s Hidetaka Miyazaki weten dat de nieuwe game gelijkenissen kent met Dark Souls, maar het toch een ander soort game is. Zo krijgt de game een grote open wereld, nieuwe systemen en actie mechanieken. Spelers moeten dus niet verwachten dat het een Dark Souls spin-off wordt, maar een ‘evolutie’ van de serie.

Zo zijn de kerkers niet met elkaar verbonden, maar functioneren de verwoeste dorpen en stadjes als kerkers. Deze zullen overigens meer open en enorm zijn. “De uitgebreidere wereld zullen de basis van Elden Ring vormen en de mechanieken zijn daarop aangepast”, aldus Miyazaki.

Verder laat de ontwikkelaar in het interview weten dat spelers zelf kunnen bepalen wat de karakteristieke kenmerken en persoonlijkheid van de hoofdpersonage kunnen bepalen.

De game heeft daarentegen ook iets in gemeen met Sekiro, namelijk de NPC’s. Volgens Miyazaki vond het team het erg gaaf om NPC’s meer persoonlijkheid te geven en dat ze dit ook in de nieuwe game kunnen doorvoeren.

Elden Ring werd tijdens de E3 aangekondigd, maar nog niet voorzien van een releasedatum. Wel weten we dat de game naar de pc, PlayStation 4 en Xbox One zal komen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.