0
Posted 7 juli 2017 by Boyd Willemsen in Nieuws
 
 

Doomfist aangekondigd voor Overwatch

Blizzard heeft gisteren een nieuw personage voor Overwatch onthuld: Doomfist. Hij zal binnen een paar weken in de game verschijnen.

Akande Ogundimu

De echte naam van Doomfist is Akande Ogundimu, een ontsnapte gevangene, die de ‘doomfist’ in handen heeft. Het gaat om een legendarische handschoen, die ook door drie andere personages in het spel worden gebruikt. In het level Numbani kan je op de posters zien om welke personages het gaat.

De kracht van dit personage zit in close combat: hij kan vijanden in de lucht slaan, uit balans brengen en verpulveren in de grond. Dit alles doet hij met zijn massieve, krachtige vuisten. Doomfist zal een aantal vaardigheden hebben:

Hand Cannon

Doomfist heeft een wapen dat snel kan schieten, maar lang erover doet om (automatisch) te herladen en maar een kort bereik heeft. Je kan dit het beste vergelijken met een shotgun vanuit zijn vuisten.

Rocket Punch

De Rocket Punch is zijn alternatieve aanval. Hiermee springt hij maximaal 30 meter naar voren, om vervolgens veel schade aan te richten. De klap gaat door barriers heen en kan opgeladen worden, waardoor je zelf de timing kan bepalen.

Seismic Slam

Doomfist springt naar voren, doet een klein beetje schade en laat de vijand naar hem toe vliegen. Deze vaardigheid is meer bedoelt als het begin van een combo samen met een Rocket Punch, of om de vijand van zijn stuk te brengen. Deze vaardigheid heeft een cooldown van zeven seconden.

Rising Uppercut

Deze aanval kan je vergelijken met de Seismic Slam: het is meer bedoelt als een openingsaanval. Je slaat de vijand met een uppercut de lucht in, zodat je de vijand van zijn stuk brengt. Je kan het ook vervolgen met een Seismic Slam, of de vijand van een afgrond af slaan. Net als de Seismic Slam, duurt het zeven seconden voordat je de aanval weer kan gebruiken.

Meteor Strike

Dit is de ultimate ability van Doomfist. Je springt in de lucht, waarna je een groot, blauw vak te zien krijgt. Je krijgt dan vijf seconden de tijd om je aanval te mikken. Doomfist komt daarna naar beneden en doet schade aan alle vijanden in jouw omgeving. De vijanden die niet in het midden van je aanval zitten krijgen minder schade, maar worden wel naar achteren geslingerd.

The Best Defense…..

Als laatste heeft Doomfist ‘the best defense…’, een passieve vaardigheid waarmee hij een schild genereert als hij schade uitdeelt met zijn vaardigheden.

 

 

 

 


Boyd Willemsen

 
Een game - en pc fanaat, die bezig is met zijn eigen boek te schrijven. Houdt van couch co-op games, retro en van story-based games. Is niet bang om zijn eigen mening ergens over te geven.