Nieuws

DayZ 1 miljoen keer verkocht. “It’s big and serious business now.”

Hoewel de game nog in alpha is zijn er nu al 1 miljoen (digitale) exemplaren van DayZ verkocht. De populaire indie gedijt dus bijzonder goed ondanks het feit dat hij verre van af is. Hiermee wordt feitelijk het hele traditionele concept van games uitgeven het raam uit geworpen. Maker Dean Hall zegt dat deze cijfers tegenwoordig niet meer buitengewoon zijn en dat hij blij te zien is dat mensen iets nieuws zo gretig aanpakken. Hoewel hij ook inziet dat het uitbrengen van een game voordat deze compleet af is ook niet probleemloos gaat:

[quote]The concept of Kickstarter and early access games is not without problems, though, and I think we’ve yet to see the full extent of that. But what this says to me is that gamers crave real creativity in their games along with engagement in the process, and that the ‘indie’ way is not just restricted to small projects in fringe games. It’s big and serious business now.

Previously with the mod I think traditional publishers could write DayZ off as a kind of anomaly. It was possible to think that this would not fully translate to the retail game in terms of real sales. This has got to be a ‘shots fired’ moment for those in the traditional publishing model, and their investors.[/quote]

Nu staat uiteraard niet gelijk de hele game-industrie ondersteboven maar het zal vast wel wat investeerders achter hun oren doen krabben…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.