Nieuws

Crackdown-ontwikkelaar komt met Game of Glens

Ruffian Games, bekend van Crackdown (1 en 2) hebben een nieuw IP aangekondigd: Game of Glens. Deze game is gebaseerd op de aloude Schotse Hoogland-spelen, waar de clans zich moesten bewijzen in verschillende disciplines. Bijvoorbeeld het bouwen van een zo hoog mogelijke toren of het stelen van een vat whisky van de tegenpartij.

De studio legt ook uit hoe de game tot stand is gekomen. Vorig jaar is men begonnen met de ontwikkeling van Tribal Towers, waar men veel feedback op heeft gekregen uit een gesloten alfatest. Daardoor is de studio eens goed gaan nadenken over de game:

[quote]It was a really fun game and a bunch of friends and family gave us some great feedback as part of a limited alpha test in the summer. We got some great insights; lots of positive comments about the fun of the core game but also some smartly critical stuff, that we agreed with, about the game’s complexity and visual style. We wanted to address that quickly but unfortunately we had to put it on hold for a while when other work became more important within the studio.[/quote]

Ruffian grijpt ook nog eens terug op hun Schotse ‘roots’ en gaat dat in hun game verwerken:

[quote]When we came back to the game late last year, we had some new ideas for the tone, setting and style of the game. We decided we wanted to embrace our Scottish heritage and with some great concept art from one of our artists we got a style we were really happy with. The game was reborn as Game of Glens.[/quote]

Terwijl de studio hard aan het nadenken was over het herboren Game of Glens, kwam uitgever Square Enix met een ‘Collective’ om te helpen games te financieren voor studio’s die dat zelf niet voor elkaar kregen. Goede timing dus voor Ruffian:

[quote]At about the same time all this was happening, Square Enix happened to announce something called Collective that sounded really interesting to us. We had been looking at crowd funding and self publishing as an option for Game of Glens for some time, but with Collective we seemed to have a perfectly timed opportunity to do that and a bit more. So we jumped on board with Collective and that’s where we are today.[/quote]

De game is dus nog niet in ontwikkeling genomen, omdat Ruffian het zelf niet kan financieren. Mochten ze uitgekozen worden als winnaar van het ‘Collective’, zouden ze ze de onderstaande video weleens verder tot leven kunnen brengen.

[jwplayer config=”gn” file=”http://www.youtube.com/watch?v=fRG-fYjFruo”]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.