Nieuws

Amy Hennig begrijpt keuze van EA om Star Wars-game te annuleren

EA Star Wars

Amy Hennig heeft tijdens Gamelab laten weten dat ze ,de keuze van EA om de Star Wars-game waar zij aan werkte te annuleren, begrijpt.

Tijdens het event ontving de scriptschrijfster van de eerste Uncharted-games een Honor Award. Uiteraard wilden de aanwezigen horen over hoe zij na de wereld van de singleplay games keek. Dit topic werd weer nieuw leven in geblazen, doordat Visceral’s Star Wars-game werd geannuleerd en de studio zelfs de deuren moest sluiten.

In het gesprek dat Hennig samen met Mark Cerny (bekend als de architect achter de PlayStation 4) en Geoff Keighley laat zij weten dat ze het niet de schuld van EA vindt dat de game wordt gereboot.

“I don’t fault EA for that decision, as hard as it was personally for me. I understand the challenge.

We have to come at this in different ways. I think it’s about portfolios of games at different price points that allow us to do more than just PUBGs and Fortnites and Destiny clones.”

Hennig laat ook weten dat ze begrijp dat het maken van een AAA verhaalgedreven game veel risico met zich meeneemt. Zo is het vaak niet zeker dat de productiekosten eruit gehaald worden. Echter kan zij Sony wel waarderen aangezien ze deze, blijkbare uitstervende, type games blijft maken.

Wij hadden graag de Star Wars-game van Visceral willen zien. Helaas zullen we die dus nooit gaan zien. Al zullen sommige assets van de game wel nog gebruikt worden in de game van EA Motive en EA Vancouver.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.