Nieuws

“60fps is belangrijker voor Dying Light 2 dan 4K”, aldus Techland

Dying Light 2

Techland laat in een interview weten dat ze het belangrijke vinden op een stabiele framerate te hebben dan een hogere resolutie.

In het gesprek met WCCFtech bespreekt de ontwikkelaar de technische doelen die ze voor Dying Light hebben.

Het belangrijkste voor Dying Light 2 is de ‘vloeibaarheid’ van het bewegen, aangezien het een parcours game is.
Je moet als het waren onderdompelen in hoe de game beweegt en daarom is 60fps belangrijker dan 4K.”

Dit hoeft overigens nog niet te betekenen dat de game helemaal geen 4K-ondersteuning krijgt. Volgens de ontwikkelaar zijn er “echte tovenaren” bij het bedrijf bezig en bekijken de opties. Ditzelfde geldt ook voor de extra kracht van de PlayStation 4 Pro en Xbox One X.

Techland heeft voor Dying Light 2 zelfs een nieuwe engine gebouwd. Het eerste deel draaide op de Chrome Engine en het vervolg zal op de C-Engine draaien. Deze engine is overigens als ‘next-gen ready’.

Dying Light 2 was een van de weinige verrassingen tijdens de E3. De game werd tijdens Microsoft’s E3 persconferentie getoond. Niek schreef daar vandaag nog een column over.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.