Prime Matter

Koch Media kondigt het nieuwe premium gaming label Prime Matter aan

Nieuws

Koch Media onthulde gisteren het nieuwe premium gaming label Prime Matter, met als missie het brengen van geweldige meeslepende games van studios over de hele wereld.

Vanwege de aanhoudende groei van Koch Media als dè wereldwijde publishing dienstverlener voor zowel grote als kleine ontwikkelaars, heeft het bedrijf besloten om het labelportfolio uit te breiden om te kunnen voldoen aan de groeiende eisen van een steeds diverser publiek.

Het nieuwe label zal een uitgebreid portfolio aan nieuwe titels in verschillende genres publiceren, evenals bestaande merken van bijvoorbeeld Warhorse Studios.

Prime Matter opereert vanuit het Koch Media hoofdkantoor in München en bestaat uit een dynamische mix van doorgewinterde veteranen uit de industrie en frisse nieuwe gezichten; een geweldig team van diverse, multiculturele gamingexperts.

Industrie-veteraan Mario Gerhold staat aan het hoofd van Prime Matter, dat samenwerkt met de wereldwijde publishingkantoren en ontwikkelingspartners van Koch Media. Prime Matter toont creativiteit, expressiviteit en passie voor games die je zullen betoveren met boeiende verhalen, ongelooflijke momenten en buitengewone ervaringen.

“Prime Matter is een nieuwe plek voor premium games, waar zowel huidige als toekomstige partners de expertise van de Koch Media Group aangeboden krijgen. Ook staat een nieuw en dynamisch team klaar met als doel de maximale potentie benutten.”, zegt Koch Media CEO Klemens Kundratitz.

“De kern van de videogame-industrie is natuurlijk entertainment. Prime Matter zal blijven innoveren en gamers inspireren, terwijl we de kernwaarden behouden van wat onze industrie zo speciaal maakt; het is gewoon leuk.”, voegt hij toe.

De launch van Prime Matter vandaag komt samen met de aankondiging van een aantal nieuwe IP’s en titels op het nieuwe label van een diverse groep wereldwijde studio’s. Waaronder:

• Payday 3 – Door Starbreeze Studios (Zweden) – Het nieuwste deel in deze explosieve first-person co-op shooter game speelt zich af in een Hollywood-achtige omgeving. Je speelt de rol van een beroepscrimineel die lid wordt van de PAYDAY-bende en de kunst van het beroven perfectioneert.
• Crossfire: Legion – Smilegate en Prime Matter werken samen voor de release van de RTS game Crossfire: Legion, ontwikkeld door de Canadese ontwikkelaar Blackbird Interactive. De wereld van Crossfire biedt de perfecte omgeving voor een RTS, vanwege de unieke visie op futuristische oorlogvoering en strijdende groeperingen.
• De nieuwe Painkiller game – De legendarische Painkiller-serie is terug! Blijf ons in de gaten houden voor meer informatie.
• Kings Bounty 2 – King’s Bounty II wordt ontwikkeld door 1C Entertainment (Rusland) en is de RPG-opvolger van de bekende franchise die vroeger veel betekend heeft voor de RPG Strategy-wereld.
• (Nieuwe IP) Scars Above – door Mad Head Games (Servië) is een duister sci-fi actie avontuur waar een eenzame hoofdrolspeler moet zien te overleven op een gevaarlijke nachtmerriewereld.
• (Nieuwe IP) Codename Final Form (werktitel) – van Poolse ontwikkelaar Reikon Games is een spannende futuristische FPS waar de speler een mechanische Valkyrie bestuurt die de mensheid van de ondergang moet redden.
• Gungrave G.O.R.E. – is een stijlvolle Third-Person Action Shooter door de Zuid-Koreaanse studio IGGYMOB. Je bestuurt Grave, een ondode scherpschutter en de antiheld van je dromen, die honderden vijanden neermaait in een bloederig kogelballet.
• (Nieuwe IP) Dolmen – Ontwikkeld door de Braziliaanse Massive Work Studio. DOLMEN is een angstaanjagende nieuwe Action-RPG en een kruisbestuiving van futuristische sciencefiction en lovecraftiaanse kosmische horror.
• (Nieuwe IP) The Last Oricru – Ontwikkeld door GoldKnights (Tsjechië). The Last Oricru is een Third-Person Actie-RPG dat plaatsvindt in een unieke omgeving waarin de middeleeuwen gecombineerd worden met Sci-Fi elementen.
• (Nieuwe IP) Echoes of the End (werktitel) – ontwikkeld door de IJslandse studio Myrkur Games. Een verhalende Singleplayer Action Adventure game in een unieke fantasiewereld, waarin Ryn op zoek moet naar haar ware doel.
• (Nieuwe IP) The Chant (werktitel) – ontwikkeld door de Canadese studio Brass Token. Deze psychologische thriller is een atmospherisch Third-Person horror-avontuur.
• (Nieuwe IP) Encased – van de Russische ontwikkelaar Dark Crystal Games. Een klassieke RPG waar de speler de mysteries van een buitenaardse beschaving moet ontdekken.
• Kingdom Come Deliverance van Warhorse Studios (Tsjechië) komt officieel naar de Nintendo Switch, in samenwerking met Saber Interactive.

Daarnaast zullen een aantal legacy games van studios die al met Koch Media werken ook op het nieuwe label uitgebracht worden. Deze omvatten de nieuwe game van Warhorse Studios, Outward van het Canadese Nine Dots Studio voor Gen 9 evenals Mount and Blade II: Bannerlords van Taleworlds (Turkije), dat ook naar consoles komt.

“Games ontstaan uit de hoofden en harten van de ontwikkelaars. Prime Matter is gericht op het maximaliseren van deze potentie van de studio’s en het versterken van hun droom of visie; één van onze kernwaarden is studio’s steunen en kansen geven, waardoor ze binnenin hun game de kans en vrijheid krijgen om zichzelf uit de drukken zoals ze verdienen.”, zei Mario Gerhold, Global Brand & Marketing Director (Games) bij de Koch Media Group.

“Een aantal van de meest geliefde IP’s van onze industrie zijn begonnen als crowdfunded projecten, of projecten buiten de mainstream waar de ontwikkelaars echt in geloofden… het verleden heeft bewezen dat inspiratie en talent niet gedefinieerd wordt door stereotypes”, voegt hij toe.

De Koch Media Group bestaat nu uit vijf publishing-afdelingen: Prime Matter (HQ München, Duitsland), Deep Silver (HQ Reading, Engeland), Milestone (HQ Milan, Italië), Vertigo (HQ Rotterdam, Nederland) en Ravenscourt (HQ München, Duitsland).

“Gedurende de afgelopen 25 jaar succes hebben we Koch Media significant zien groeien”, zei Mr Kundratitz. “Van ambitieuze indies die hun eerste stappen zetten en de volledige ontwikkelings- en publiceringssteun nodig hebben zonder dat het hun droom in gevaar brengt, tot aan grote studio’s die ons uitgebreide wereldwijde distributie- en publiceringsnetwerk nodig hebben; hoe meer mogelijkheden we creëerden, des te logischer was het om nog een pees aan onze boog toe te voegen”, voegde hij toe.

Tagged
Joey Hasselbach
Hoofdredacteur en de ervaren rot in de redactie

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.