Kingdom Hearts III

Kingdom Hearts 3 ontwikkelaar legt uit waarom de ontwikkeling zo lang duurde

Nieuws

Volgens co-director Tai Yasue komt het lange wachten op Kingdom Hearts 3 voornamelijk doordat ze verwisselde van engine.

Het is namelijk al ruim tien jaar geleden dat er een genummerde Kingdom Hearts verscheen en ruim vijf en half jaar (tijdens de E3 van 2013) geleden dat Kingdom Hearts 3 werd aangekondigd. Fans zijn het wachten beu aan het worden, maar gelukkig zal de game eind deze maand in de winkels liggen.

In een interview met Newsweek biedt Yasue zijn excuses aan voor het lange wachten, maar geeft ook tekst en uitleg. Daarin verklaart hij dat op het moment dat de ontwikkeling van Kingdom Hearts 3 zou beginnen Square Enix vond dat de engine niet meer van die tijd was. Daardoor besloten ze uiteindelijk toch over te stappen naar de Unreal Engine 4. Alhoewel zij hiermee een echte AAA-game van kunnen maken, had het team meer tijd nodig om zich aan de nieuwe engine aan te passen en om te leren hoe ze ermee moesten werken. Hij biedt nogmaals zijn excuses aan, maar hoopt dat de game de verwachtingen van fans meer dan waar gaat maken.

Kingdom Hearts 3 wordt op 29 januari verwacht voor de PlayStation 4 en Xbox One.

Tagged
Joey Hasselbach
Hoofdredacteur en de ervaren rot in de redactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.