Death Stranding, pc

Death Stranding krijgt mogelijk sequels om de ‘Social Strand’ genre in stand te houden

Nieuws

Alhoewel het nog lang geen tijd is om over een sequel van Death Stranding te praten, weet Hideo Kojima wel wat het belang is van het maken ervan.

Ondanks dat we al behoorlijk wat gameplay van Death Stranding hebben gezien, blijft de game nog erg mysterieus. Dit is ook wel met opzet door de ontwikkelaars gedaan, zodat er voor de spelers nog wat verrassingen overblijven.
Een andere reden is dat het team met de game nieuwe mechanieken, zoals het asynchrone multiplayer Social Stranding systeem. Hierdoor kunnen spelers items achterlaten, zodat spelers die volgen dit weer kunnen gebruiken. Door die ideeën, denkt Kojima dat het meer dan één game nodig is om dit nieuwe genre concreet te kunnen maken.

In een gesprek met Gamespot laat Kojima weten dat de game een sequel en een derde deel nodig heeft anders kan dit genre nooit een bestaansrecht hebben. Kojima heeft het niet zo zeer over directe sequels, maar ook andere games waarin het Social Strand systeem gebruikt kan worden, echter schuift hij de interesse voor directe sequels niet onder stoelen of banken. Er is echter wel een grondige reden om dit niet te doen, want de populaire ontwikkelaar heeft het namelijk erg druk.

“Why I can’t say it’s definite is because I only have one body, and there’s many projects that I have to be involved with.

“And it’s really tough for me physically to do many things at once. Yeah, probably at least 1.5, and then 2, maybe, at least so that it remains and people are aware of the genre. There are a lot of other projects that come up like TV dramas and things like that. A lot of pitches come my way.”

Death Stranding wordt op 7 november verwacht voor de PlayStation 4. Kijken jullie uit naar deze game?

Tagged
Joey Hasselbach
Hoofdredacteur en de ervaren rot in de redactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.