De 10 van GamingNation

De 10 makkelijkste bossfights

Een tijdje geleden hebben we gekeken naar de moeilijkste en vervelendste eindbazen in videogame geschiedenis. Gelukkig zijn er ook game developers die wél aan de bloeddruk van de gamer denkt en de bazen vrij makkelijk houden! Als ervaren spelers hebben we er hier genoeg van meegemaakt en we hebben meest memorabele voor je uitgezocht. Dit zijn de 10 makkelijkste bossfights, althans de bossfights waar wij echt geen moeite mee hadden.

Gohma – Zelda: Ocarina of Time

Slingshot in het oog, hij (of zij) valt, jij slaat hem of haar een paar met je lullige zwaardje. Dat doe je drie keer en deze eerste eindbaas van de klassieker Zelda: Ocarina of Time vervaagt en verandert in een heartcontainer. Zelden is een eindbaas zo ongelooflijk eenvoudig geweest, maar het is dan ook de eerste van de game die nog uren en uren verder gaat. Het enige tricky aan Gohma is dat je deze spin af en toe moet zoeken omdat het wegrent nadat je ‘m een paar keer met je zwaardje hebt bewerkt. Vaak zit het ergens op het plafond naar je te staren.

 

Morpheel – The Legend of Zelda: Twilight Princess

Een van de bazen die je tegenkomt is Morpheel, baas van de water tempel. De water tempel heeft een legendarische status onder de Zelda fans, vooral de Ocarina of Time versie. Rete moelijk, doolhof-achtig en lastig om doorheen te komen. Die in Twilight Princess doet ‘m redelijk eer aan, behalve de baas. De baas is, nadat je het oog uit de tentacles hebt gehaald, een zwemmende vis. En deze vis, doet helemaal niks. Helemaal. Niks. Bekijk de video maar. De achtervolging is vooral vervelend omdat je niet zo heel snel kan zwemmen. Maar verder, doet ie niks. Ik heb me slap gelachen de eerste keer dat ik ‘m tegenkwam en ik de enorme aal zag! (Hij doet trouwens niets).

Lucian – Fable 2

Wie kent de Fable franchise niet. Het eerder zo bekende Lionhead Studios wist het RPG genre met Fable goed op de kaart te zetten. De games zijn naast erg sprookjesachtig ook nog eens erg leuk. Moeilijk, is het echter niet. Een laatste ‘bossfight’ moet moeilijk en memorabel zijn, toch? Nou, memorabel is het ‘gevecht’ tegen Lucian zeker. Niet in de goede zin. Terwijl hij wat aan het vertellen is heb je de mogelijkheid om ‘m in z’n gezicht te schieten. Dat was ‘t. Toegegeven, het is maar een mens, dus een kogel door je knar is erg dodelijk. Maar het is een game. Teleurstellende finale.

Lambent Bruman – Gears of War 2

Als je het filmpje hebt gezien, of de game hebt gespeeld, dan ziet het er vooraf uit alsof dit een episch gevecht gaat worden. Een groot, salamander-achtig beest met een miljoen tanden? Let’s go! Wat, je verslaat ‘m door één knop ingedrukt te houden? Oh. Je vliegt om ‘t monster heen en richt ondertussen de ‘Hammer of Dawn’ op z’n gelaat. De ‘Hammer’ schiet een enorme laser vanuit de ruimte op z’n gezicht en dit doet pijn. Herhaal een aantal keer en je krijgt de eind credits van het spel te zien. Viel wat tegen.

Cloud ‘n Candy – Yoshi’s Story

Als ik aan de games van vroeger denk dan zie ik vooral veel moeilijkere gameplay en bazen voor me. Menig NES titels halen mijn lijstje van lastigste games en ook Yoshi’s Story heeft z’n momenten. Welke baas absoluut niet in dat lijstje thuis hoort is Cloud ‘n Candy. Deze vrolijke wolk komt je aanpakken maar verteld je zelfs nog even dat je absoluut niet aan ‘m mag likken. Niet doen hoor! Doe je het wel, dan win je van ‘m in welgeteld 30 seconden.

Sephirot – Final Fantasy VII

De hele game bouwt op naar dit moment. Vanaf de eerste uren van de game kom je er al achter dat Sephirot een slechte knul is. Hij valt je lastig, daagt je uit en fokt je op. Maar, je mag uiteindelijk. De muziek is spannend, de beelden zijn tof en Cloud is er helemaal klaar voor om kont te schoppen. Het begint, je kiest je aanval. Elke aanval. Het maakt letterlijk niet uit wat je doet en je hebt plots gewonnen. Jazeker, je hoeft eigenlijk niets te doen voor de winst van dit super opgebouwde gevecht. Een beetje jammer wel.

The Destroyer – Borderlands

Een angstige verschijning, de grote Destroyer. Als een soort gelijk wangedrocht voor me staan dan heb ik zeven kleuren in de onderbroek. Echter, in Borderlands is het een iets ander verhaal. Want hoe groot en gevaarlijk deze baas er uit ziet, hij is niet al te sterk. De punten die je moet raken zijn niet-te-missen groot en de ‘arena’ staat vol met troep en rotsen om achter te schuilen. Zoals de meeste bazen op de lijst is het best mogelijk om te verliezen, maar dan moet je wel goed je best doen.

Bowser Jr. – New Super Mario Bros Wii

Video start op 1:45. Bij Bowser denken we al gauw aan een grote, gevaarlijke draak/salamander. Dat hij een aantal zoons heeft in de vorm van Junior was wel bekend en in de Wii versie mag je het tegen Bowser Jr. opnemen. Hij heeft echter nog een hoop te leren van zijn vader, want voor uitdaging zorgen is iets wat hij niet doet. De aanvallen die hij lanceert gaan onwijs terug en zijn dus makkelijk te ontwijken en terug te sturen. Effe oefenen nog Junior.

Parasite Queen – Metroid Prime

Er is tegenwoordig een term voor lastige, 2D titels die zorgen voor extreme uitdaging en frustratie. Deze term is Metroidvania. Metroid games staan bekend om uitdaging en vele parasieten, vooral de oudere 2D games. Op de Gamecube was wat minder uitdaging te vinden, voornamelijk tijdens het gevecht tegen de Parasite Queen. Het schild bestaat uit grote open delen waardoor je de Queen makkelijk kan raken en haar aanvallen makkelijk kunt ontwijken. Haar levensbalk is ook niet al te groot dus gelukkig het duurt het gevecht ook niet al te lang.

Old King Coal – Banjo-Kazooie

Man, wat zou ik toch geven voor een remake van deze legendarische platformer. Past persoonlijk in het rijtje van favoriete titels van vroeger en bevat genoeg plezier en uitdaging om deze opnieuw te blijven spelen. Toen ik ‘m later opnieuw speelde heb ik  me wel slap gelachen bij Old King Coal. Hoe lastig ik het vroeger vond, hoe belachelijk het nu is. Deze oude baas rent rond en zweert dat ie je wel even aanpakt. Ga je echter op een platform staan om op ‘m te schieten, dan zal er geen uitdaging te vinden zijn.

Welke bossfight is echt te makkelijk?

  • Gohma (Zelda: Ocarina of Time) (21%, 5 Votes)
  • Lucian (Fable 2) (21%, 5 Votes)
  • Bowser Jr. (New Super Mario Bros Wii) (17%, 4 Votes)
  • Old King Coal (Banjo Kazooie) (17%, 4 Votes)
  • Sephirot (Final Fantasy VII) (13%, 3 Votes)
  • The Destroyer (Borderlands) (8%, 2 Votes)
  • Morpheel (Zelda: Twilight Princess) (4%, 1 Votes)
  • Cloud 'n Candy (Yoshi's Story) (0%, 0 Votes)
  • Lambent Bruman (Gears of War 2) (0%, 0 Votes)
  • Parasite Queen (Metroid Prime) (0%, 0 Votes)

Total Voters: 24

Laden ... Laden ...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.