De 10 van GamingNation Game of the Year

De 10 Game of the Year games volgens de reviews

De shortlist van GamingNation Game of the Year staat al even online en daar kan je op jouw favoriet stemmen. We blijven in de sferen en nu is het de beurt aan de reviews, en dan vooral degene met de hoogste scores. Dit zijn de 10 best beoordeelde games van 2018, oftewel de Game of the Year volgens de reviews.

Shadow of the Tomb Raider

-8,9- Shadow of the Tomb Raider

Een game die eigenlijk alles goed doet, behalve de releasedatum, dat is Shadow of the Tomb Raider. In dit nieuwe avontuur van Lara Croft is zij in een niet zo best uitgevoerde emotionele strijd met zichzelf. Gelukkig zit dat niet in de weg van een erg toffe stealth aanpak en prachtige graphics. De nieuwste Tomb Raider is erg duister, maar ook erg tof. Wil je meer informatie over Shadow of the Tomb Raider? Check de review.

Monster Hunter World

-9,0- Monster Hunter: World

Zodra je jezelf een weg hebt gebaand door de zee aan tutorials kom je bij de eigenlijke game uit en die game is fantastisch. Doordat er zo ongelooflijk veel mogelijkheden zijn, zijn daar tutorials voor nodig, maar de game is het meer dan waard. Een grote hoeveelheid aan monsters die je kan opjagen op meerdere manieren, een grote variatie aan wapens die compleet anders spelen en een mooie, levende wereld. Gewoon een topgame! Is dit nog niet overtuigend genoeg? dan zal de review dat misschien wel doen.

Donkey Kong Country Tropical Freeze

-9,1- Donkey Kong Country Tropical Freeze

Donkey Kong Country Tropical Freeze krijgt dankzij het succes van de Nintendo Switch de aandacht die het verdient, nadat het eerst op de Wii U niet echt in de kijker heeft gestaan. De game speelt lekker weg, even goed als het origineel en dat is erg goed. Met Funky Kong kan je de moeilijkheidsgraad iets terug draaien, waardoor het voor iedereen goed speelbaar is. Check de review voor meer Donkey Kong Country Tropical Freeze.

-9,1- Firewall: Zero Hour

First Contact Entertainment legt met Firewall: Zero Hour de standaard neer voor VR-shooters. Het wordt voor andere ontwikkelaars een hele kluif om daaraan te kunnen tippen. De tachtische VR-shooter weet een geweldige ervaring neer te leggen die soepel speelt en erg spannend is! In een notendop zou je het de VR versie van Rainbow Six Siege kunnen noemen. Lees de review voor meer over deze VR-shooter.

-9,5- Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age

Een grote dikke aanrader voor iedereen die van JRPG’s houdt, van anime of überhaupt van games. Dragon Quest XI is de beste uit de reeks en zal geen moment gaan vervelen. Geen van de gevechten zullen aanvoelen als grind noch als overbodige verplichting. Dat is nogal een prestatie voor een lange game! Check de review voor nog meer redenen om Dragon Quest XI te spelen!

-9,6- Marvel’s Spider-Man

Met een IP die iedereen kent een compleet nieuw verhaal maken is lef hebben. Insomniac heeft precies dat gedaan en heeft de spijker op z’n kop geslagen. Het verhaal is tof, maar wat nog toffer is, is het webslingeren. Alleen al daarvoor kan je uren doorbrengen in (de Marvel interpretatie van) New York. Voor iedereen die ook maar een klein beetje iets met Spider-Man heeft is dit een dikke aanrader, voor alle andere gamers is het webslingeren alsnog iets om aan te beginnen. Check de review voor meer over Spidey!

-9,7- Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2 is weer een typische Rockstar game. Deze weet namelijk keer op keer de lat weer net iets hoger te leggen. Het verhaal, de wereld, de personages zorgen ervoor dat je helemaal opgezogen wordt in deze game en je pas loslaten nadat je bijna elke steen omgekeerd hebt! Het begint een beetje traag, maar als je je daar eenmaal bij hebt neergelegd, dan kan je avontuur goed en wel losgaan!

-9,8- Assassin’s Creed Odyssey

De nieuwe Assassin’s Creed heeft mij als fan van de serie zeer positief verrast. De game is niet meer de actie/avonturen game die het altijd is geweest en zelfs de iconische hidden blade is er niet meer. Toch is Odyssey een fantastische game die veel meer aandacht zou moeten krijgen. Het oude Griekenland is een perfecte achtergrond voor de game die zeer interessante side-quests heeft en de doorlopende verhalen zijn fantastisch! Check hier de volledige review.

Shadow of the Colossus

-10,0- Shadow of the Colossus

De 2018 remake van Shadow of the Colossus is de eerste game die het voor elkaar heeft gekregen om een perfecte score te krijgen op GamingNation. “Perfectie bestaat niet, maar dit komt behoorlijk dichtbij.” Zo staat het in de review van onze altijd kritische Boyd. De game gaat tegen je natuur in, je moet lieve grote beesten afmaken, en dat wil je eigenlijk niet. Ondertussen is dat precies je missie om iemand die jouw dierbaar is te redden. Lees in de review verder waarom het een perfecte score heeft gekregen.

God of War

-10,0- God of War

De tweede, en welverdiende, perfecte score die onze site heeft gekend is er ook eentje die er mag zijn. De gewaagde reboot van God of War heeft een compleet nieuwe achtergrond, de Noorse mythologie. Dat is tof en alles, maar het gooien van je bijl, en vooral het terugroepen van diezelfde bijl is fantastisch. Daarbij een prachtig verhaal van vader en zoon opgeteld en je hebt een heuse Game of the Year kandidaat. Ook is het one-take concept perfect uitgewerkt. De game gaat (tenzij je doodgaat) altijd chronologisch door. Hier lees je de volledige review.