interview Nieuws

Vervolg Child of Light niet uitgesloten

Het door Ubisoft Montreal ontwikkelde Child of Light heeft genoeg opgebracht om kans te maken op een vervolg. Dit vertelt Patrick Plourde, het brein achter de game, op de GameON: Finance conferentie in Toronto.

It’s not as profitable as Assassin’s Creed is profitable, but it’s profitable enough that we would have been able to fund a sequel. Or if it had been my company, I would be driving a Ferrari and doing donuts.

 

Child of Light art

 

 

Patrick Plourde, die jarenlang enkel heeft gewerkt aan triple-A titels, was op zoek naar een nieuwe uitdaging en kreeg groen licht voor zijn idee dat uitgroeide tot Child of Light.

I can’t explain everything, but the main reason why I got greenlit on the project was because I had carte blanche for making Far Cry 3. I didn’t want to make Far Cry 3, but they said, ‘Pat, if you do that and help build that brand, we’re going to give you a free shot at the game you want.

Nu is het natuurlijk altijd leuk als zo’n idee uiteindelijk ook nog eens een succes wordt en geld opbrengt, maar volgens Patrick Lourde zijn het vooral de reacties van de fans die zijn ontwikkelaarshart verwarmen. Hij zou namelijk enorm veel reacties hebben ontvangen van mensen die door de game geïnspireerd zijn geraakt om zich te wapenen tegen hun depressie en zelfs zelfmoordneigingen.

That’s something that I hadn’t been able to achieve working on blockbuster AAA games. Now I’m really, really proud of being able to help people in their life through our medium, which is gaming. That makes the whole thing for me worth something.

Nu mensen hun leven er kennelijk van afhangen kan meneer Plourde het niet meer maken om met andere dingen bezig te zijn dan een vervolg op Child of Light als je het mij vraagt. Laten we hopen dat de hoge piefen bij Ubisoft deze man lekker zijn gang laten gaan en laten doen waar hij goed in is.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.