Nieuws

“Releasedatum The Last of Us: Part II wordt pas vlak voor lancering bekendgemaakt”

The Last of Us part II

Tijdens een panel bij E3 Coliseum lieten Neil Druckmann en het team achter The Last of Us: Part II wat meer informatie over de game los. Ook lieten ze weten dat er pas een releasedatum “vlak voor” de lancering bekend wordt gemaakt.

Echter bespraken de ontwikkelaars wel over een hoop andere interessante details. We hebben het even op een rijtje gezet.

– De belangrijkste filosofie achter de game is “spanning”. Het team heeft ervoor gezorgd dat Ellie meer ‘connectie’ heeft met haar omgeving. Hierdoor kan zij onder bepaalde obstakels door kruipen, wat het geheel wat meer realistischer en menselijker maakt.
– Ze hebben de AI ook wat meer als ‘echte mensen’ gemaakt. Zo zullen ze elkaars namen noemen.
– Ellie was al speelbaar in Left Behind DLC, maar in dit deel is er een hoop veranderd. Zo zijn combat, stealth, crafting en traversal naar een hoger niveau getild. Het moet dan ook een “nieuwe ervaring” worden en meer opties gaan bieden
– Voor het eerst zullen spelers kunnen wegduiken en dit is ook een van de belangrijkste dingen tijdens gevechten. Ook biedt dit veel meer mogelijkheden, waardoor spelers meer creatieve mogelijkheden kunnen benutten.
– Als je voor stealth gaat, zul je nooit helemaal uit het zicht van de vijand kunnen. Hoe goed je verstopt bent, ligt bijvoorbeeld aan de hoogte van het gras. Dit zelfde geldt ook voor andere elementen in de omgeving. Je kunt ook springen, waardoor er meer verticale gameplay ontstaat
– Craften vereist keuzes en dit is uitgebreider, maar wel op de punten waar het een logisch is. Zo zijn er meerdere soorten pijlen die gecraft kunnen worden.
– Elk gecrafte item vult een specifieke niche.
– Vijanden gebruiken hetzelfde animatiesysteem als Ellie, waardoor ze natuurlijker lijken, maar ook dreigender
– Het is een “behoorlijk grote game”. Alhoewel het verhaal lineair is, zijn er genoeg gebieden om te verkennen. De ontwikkelaars hebben jet concept van “brede lineaire game” nog verder uitgebreid
– In elk gebied zul je het gevoel hebben dat er gevechten kan worden en er is altijd een dreiging. Geen enkele plek is veilig.
– De vijanden zullen veel communiceren. Wanneer zij bijvoorbeeld een lijk zien, zullen ze waakzamer zijn en andere inlichten. Hierdoor is de game nog realistischer en vijanden zullen ook veel meer moeite doen om Ellie te zoeken.
– Uiteraard keren de geïnfecteerden terug en hun “speelruimte” is vergroot. Er zijn ook nieuwe soorten, die in het verhaal worden uitgelegd. Ze zijn een dreiging voor Ellie, maar ook haar vijanden.
– In de demo die we vannacht zaten is Ellie nog steeds in Jackson County. Ze is daar ook lid van de community en patrouilleert daar om het dorpje veilig te houden. Echter tot de hel losbreekt.
– Zelfs de antagonisten zijn vermenselijkt. Het zijn niet gewoon wat slechteriken, maar bevatten meer dimensie en complexiteit.
– De “oude man” waarover in de demo gesproken werd, is uiteraard Joel. Hij is blijkbaar “ergens daar in de buurt”.
– Jessie is de leider van de patrouille en Joel heeft hem aangedrongen om Ellie te beschermen. Dina schijnt een relatie met Ellie te zijn begonnen.
– De releasedatum wordt dus pas aangekondigd “vlak voor de lancering”. Op dit moment is dat dus nog niet.

The Last of Us: Part II wist ons gisteren weer omver te blazen. Mocht je hem gemist hebben, kun je hem hier terugkijken!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.