Nieuws

Bethesda geeft uitleg PvP Fallout 76

Fallout 76

Quakecon is dit weekend gaande en we krijgen veel info over de komende games van Bethesda. Zo ook van Fallout 76.

Todd Howard legde tijdens de show uit dat Fallout 76 is gemaakt voor zowel PvE als PvP. Het belangrijkste doel was het gevoel van gevaar brengen dat een PvP met zich meebrengt. Het manier om daar balans in te brengen, is zeker interessant te noemen.

Spelers zullen elkaar overal kunnen aanvallen. Echter als degene die aangevallen wordt niets terug doet, zal de schade die de aanvallende partij aanricht beperkt zijn. Echter zal dit wel veranderen als het slachtoffer toch besluit terug te slaan.

Mocht dit niet het geval zijn, is het voor de belager wel mogelijk om de andere speler om te leggen. Dit gaat echter wel ten kosten van zijn status. Deze zal veranderen naar ‘Wanted Murderer’ en hij/ zij zal geen xp verdienen voor de kill, geen loot scoren en een bounty op hun hoofd krijgen.

Bovendien zullen alle andere spelers deze speler op de kaart zien, maar andersom dus niet. Zodra deze bounty wordt omgelegd, zal degene die dit gedaan heeft, worden beloond met Caps uit de zak van de Bounty.

Het is dus niet erg aantrekkelijk om ‘rogue’ te gaan en dit klinkt erg interessant, aangezien dit niet eerder in een multiplayer survival game is gedaan. Fallout 76 verschijnt op 14 november voor de pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.