Verbeterde rijgedrag
Gevarieerde carrière-modus

weinig modi
her en der nog ruimte voor verbetering

0
Posted 3 oktober 2017 by

De rallygames van Kylotonn weten tot op heden niet te overtuigen. De game ziet zichzelf als concurrent van de Dirt-games, maar weet zich niet naast deze neer te zetten. Of ze dit jaar met WRC 7 een sprong de goede kant op hebben gemaakt, lees je in deze review!

WRC 7

Verbeterde rijgedrag

Het eerste punt waar de game op is verbeterd, en ook meteen vermoeilijkt, is het rijgedrag van de rally-wagens. Waar de vorige games nog het gevoel gaven dat de bolides over de weg zweefden, wordt je nu met beide benen (alle vier de banden) op de grond gezet. De game is namelijk een stuk moeilijker om te spelen, maar wel in positieve manier.

Zo kun je niet meer met ruim 100 kilometer per uur door een haarspeldbocht, maar moet je echt ruim van te voren je remmen gebruiken en coördineren waar je de bocht in stuurt en waar je weer het gaspedaal intrapt. Trap je hem namelijk te vroeg in heb je de kans alsnog van de baan te schuiven. Heb je daarvoor te laat op de rem getrapt, heb je kans dat je de bocht uitvliegt. Daarnaast zal je ook merken dat de verschillende wegdekken (sneeuw, gravel, asfalt) weldegelijk een andere reactievermogen vereisen.

Ervaren spelers zullen naast de bekende schadeposten ook op moeten letten dat ze niet te vroeg of te laat schakelen. Dit is namelijk een aanslag op je motor en dat kan je heel duur komen te staan.

WRC 7

Komt er nog een eind aan?

Mocht je deze uitdaging nog niks vinden, zijn er nog de Epic Stages. Deze stages zijn ruim 20 kilometer lang en zullen je tot een half uur zoet houden. Deze stages vergen erg veel skills, want je zult niet alleen een snelle tijd willen neerzetten, maar je moet ook voorkomen dat je bolide aan gort rijdt. Het is voor de fanaten een droom die uitkomt, maar voor beginners kan dit nog wel eens een bittere pil worden.

Het is goed om te zien dat de carrière modus is aangepast, mede dankzij deze stages, en flink gevarieerd is. Niet alleen de stages, die behoorlijke pittig kunnen zijn, maar ook hoe je jezelf in de schijnwerpers kunt zetten. Wanneer je jezelf aan het team bewijst, zullen andere teams ook interesse in je tonen. Daarmee kun je weer een klasse hoger rijden. Echter is het wel jammer dat je naast het racen weinig kunt doen in deze modus. Naast het maken van je wagen kun je enkel wat statistieken bekijken en that’s it.

Nog niet helemaal

Naast de wat karige invulling van de singleplayer is er niet veel meer wat je kunt doen in deze game. Qua spelmodi kun je nog zelf een kampioenschap bedenken en racen en een dagelijkse uitdaging aangaan of online je vertier zoeken. Echter is dit laatste wel moeilijk, aangezien er maar weinig andere rally-spelers online spelen en je dus vaak lege lobby’s tegenkomt.

Ook is de algehele presentatie van de game nog wat matig te noemen. Het is allemaal wat simpel en recht-toe-recht-aan. Ook qua graphics ziet de game er wat wisselvallig uit. Bij sommige omstandigheden (regen, opkomende zon) ziet hij er geweldig uit, maar soms ook weer net niet. Ook de houterige bewegingen van het publiek is nog niks aan veranderd. Het zijn over het algemeen allemaal bijzaakjes, maar weten deze game net niet recht tegenover de concurrent te zetten.

WRC 7

Op de betere weg

Waar WRC 6 vorig jaar nog een dalletje inreedt, komt Kylotonn met WRC 7 weer in de weg naar boven. De uitdaging in deze game is enorm en de Epic Stages zijn gruwelijk. Ze mogen dan best slopend zijn, maar dat mag de pret echt niet drukken. De game kent een aantal nagelbijtend spannende momenten en kent de beste circuits die we in racegames de laatste tijd gezien hebben. Als Kylotonn deze trend voort weet te zetten, kunnen ze zichzelf met gemak een geduchte concurrent van DiRT noemen.